کد خبر: ۱۶۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۴ تير ۱۴۰۳
  فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد خبر داد: 

 شناسایی و کشف کالای قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از توقیف یک دستگاه وانت مزدا و کشف کالای قاچاق به ارزش ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

مهدی جوکار در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق، مأموران پلیس آگاهی این شهرستان حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه مزدا تک‌کابین مشکوک و جهت توقف و بازرسی خودرو دستور ایست صادر کردند.

 وی افزود: راننده قانون‌گریز بدون توجه به ایست اقدام به فرار و قصد زیرگرفتن مأموران را داشته که با اقدامات فنی و تخصصی خودرو پس از طی مسافتی توقیف و راننده متخلف نیز دستگیر شد.

 جوکار تصریح کرد: مأموران در بررسی از این خودرو ۸ دستگاه مایکروفر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف‌شویی، یک دستگاه ماکروویو و یک دستگاه اسپیلت قاچاق همراه با پنل به ارزش ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کشف نمودند.

 فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، گفت: پلیس با مشارکت مردمی با این‌گونه افراد برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

 به گزارش «شیرازه»، تردد خودروهای شوتی عامل تصادفات فراوانی بوده است و در جاده‌ها به‌خصوص جاده مواصلاتی شیراز - فیروزآباد - عسلویه باعث ناامنی در رانندگی برای دیگر مسافران شده که با این کار علاوه بر جان خود، جان سایر هم‌وطنان را نیز به خطر می‌اندازند.
 
این پدیده علاوه بر تلفات جانی، ازنظر اقتصادی نیز آسیب‌های فراوانی به دنبال دارد. شوتی‌گری با ورود بی‌رویه کالاهای قاچاق به تولید و اشتغال آسیب می‌رساند و بازار محصولات داخلی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.
 
 از سوی دیگر باتوجه‌به بسته‌شدن راه ورود قانونی بسیاری از برندها و محصولات خارجی، این محصولات به‌صورت قاچاق و با قیمت‌هایی حتی بالاتر از قیمت‌های واقعی‌شان به مردم عرضه می‌شوند و در این میان مردم نیز متضرر می‌شوند.
 
 انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان